close

我想到我還有一件事要抱怨
最近又開始有好多話想講
但是因為太多了打出來很麻煩就乾脆通通不講
但是這個不講不行我憋著難受

昨天教育心理學教授一直拿同性戀當教材
當什麼認知行為領域啥理解的教材
但是他根本就不理解
一直說什麼
我們要先去理解同性戀是在生物學上
遺傳上出了"問題"
荷爾蒙分泌在染色體上
X和Y的的區分等等
因為這樣的"缺陷"
所以造成這樣的人出現
所以我們不能有"歧視"的眼光
我們要"同情"他們

乍聽之下好像很有道理
但是對我來說都只是冠冕堂皇的狗屁
假道學

為什麼要覺得同性戀是不正常的
為什麼覺得同性戀是一種缺陷
為什麼妳不過是站著多數的那一方就要用一種施捨的角度去同情弱者
為什麼多數的人就是正常的

不只是我半個暑假都待在一個充滿同志與愛滋病的場所
多數暴力對我來說
一直是很恐怖的一件事
很恐怖卻無法避免的事
我沒辦法抵抗那些大家都在做都在執行都不敢背道而行的事
我遵守著社會化的一切
我謹守著謹慎的當一個乖巧的孩子
而我也知道這是我的能力範圍
但是世界始終不只是這樣
很明白的說
赫塞我真的太愛他了
徬徨少年時第一章不就是在說我的心情嗎

不只是同性戀
有多少事情是被多數所實行的暴力扭曲
一直都有再看一名愛滋病患者的日記
其中有一篇提到一則報導

愛滋病毒到底哪裡來的
以下偷偷轉貼他的文章

關於愛滋病毒到底是如何出現的!其實一直引起十分大的爭議,以下就是本屆諾貝爾和平獎得主的肯亞環境部副部長Wangari Maathai女士在接受媒體訪問時提及她的論點…
"Some say that AIDS came from the monkeys, and I doubt that because we have been living with monkeys from time immemorial, others say it was a curse from God, but I say it cannot be that," Maathai said. Maathai is Kenya's deputy environment and natural resources minister and a world renowned ecologist told reporters in Nairobi that HIV was designed to cause genocide."Us black people are dying more than any other people in this planet," she said."It's true that there are some people who create agents to wipe out other people. If there were no such people, we could have not have invaded Iraq," she said."We invaded Iraq because we believed that Saddam Hussein had made, or was in the process of creating agents of biological warfare," she added."In fact [AIDS] is created by a scientist for biological warfare," she added.
It is not the first time she has made the claim. Maathai, who won the Nobel Prize for her work in reforesting Africa, has alleged on several occasions that HIV was created to wipe out Africans."Why has there been so much secrecy about AIDS? When you ask where did the virus come from, it raises a lot of flags. That makes me suspicious," Maathai told reporters.The Bush Administration denounced her allegations."She said (HIV/AIDS) was invented as a bio-weapon in some laboratory in the West. We don't agree with that," a State Department official said.25 million out of the estimated 38 million across the world infected with HIV are in Africa.
她的大意就是說:「其實愛滋病毒不是由猴子傳給人類的,而是西方國家發明的生化武器,用來消滅黑色種族的手段…」其實這樣的說法一直存在於非洲人民的心中,她們覺得人類和猴子共存的歷史悠久一直相安無事,再加上非洲國家黑人大規模地得到愛滋而死亡,所以她們覺得這是西方國家發明的生化病毒,至於愛滋病毒到底是怎樣出現的…就看你相信什麼嚕!

原文網址


不管是抱持怎樣的觀點看事情
為什麼人們無法好好善待其他人呢
為什麼要帶著排斥的心態去看待某些人
我真的不懂



arrow
arrow
    全站熱搜

    愛咖咖 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()